Thursday, May 10, 2007

Σπίτια Μπαλατσουκαίων στο Μυρόφυλλο Τρικάλων

Στην εικόνα φαίνονται τα σπίτια των Μπαλατσουκαίων στο Μυρόφυλλο Τρικάλων. Σύμφωνα με την παλιά ορολογία ειναι τα Άνω Μπαλατσουκαίικα και τα Κάτω Μπαλατσουκαίικα.
Το σπιτι μου στο χωριό ειναι το άνω πέτρινο κτίσμα το οποίο χτίστηκε το 1907 από τον Γεώργιο Μπαλατσούκα(Λιόλιο Μπαλατσούκα).

Ιστορική αναδρομή:
Σύμφωνα με τις ομολογίες της οικογένειας μου το σπίτι μας(Άνω Μπαλατσουκαίικα) το είχε ως αρχηγείο του ο Άρης Βελουχιώτης.....Οι παππούδες μου καθώς και κάποιοι από τους θείους μου θυμούνται και την όψη του μιας και η οικογένειές μας έμεναν στο υπόγειο(κατόι) του σπιτιού. Ο λόγος που δεν διώχθηκαν από το σπίτι είναι γιατί ο αδερφός του παππού μου σπούδασε μαζί με τον Επικεφαλή του "Στρατηγίου της Μέσης Ανατολής" στη Δασολογική Σχολή Θεσσαλονίκης. (Ο αδερφός του παππού μου σκοτώθηκε στον πόλεμο του '40, Αθανάσιος Γ. Μπαλατσούκας)
Στις 15-2-1944 μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις στο σπίτι μας, μεταξύ ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, ΕΔΕΣ, ΕΚΚΑ και του Στρατηγού Κρις (Άγγλος) υπογράφτηκε το "Προσύμφωνο της Πλάκας"....
Στα Κάτω Μπαλατσουκαίικα διέμενε η αντιπροσωπεία του Ζέρβα ενω στα Άνω Μπαλατσουκαίικα έμεναν ο Άρης Βελουχιώτης και γενικότερα οι εκπρόσωποι του ΕΑΜ
. Ο Στρατηγός Κρις (Άγγλος) έμενε απέναντι από το σπίτι μας, στο σπίτι του Αποστόλη Καγκιούζη
Το σπίτι αυτό , είναι χωρισμένο με μεσοτοιχία και αποτελείται από τέσσερις χώρους (δυο άνω και δυο κάτω). Ένας από τους άνω χώρους χρησιμοποιήθηκε ως γραφείο και ο άλλος ως αίθουσα συσκέψεων του"Στρατηγίου της Μέσης Ανατολής".




No comments: